Rejestry i archiwa

    Rejestry i archiwa

    Rejestry i archiwa

    Rejestry i archiwa

    Rejestr pism i spraw, wszelkie czynności związane z rejestrowaniem, ewidencjonowaniem i archiwizowaniem dokumentów są dokonywane w oparciu o obowiązujące przepisy oraz regulacje wewnętrzne. Urząd prowadzi również ewidencje korespondencji zastrzeżonej oraz z klauzulą „tajemnica skarbowa". Dane z akt prowadzonych spraw – dotyczy to również rejestrów i ewidencji wymienionych poniżej - są udostępniane na zasadach określonych w Ordynacji podatkowej i Kodeksie postępowania administracyjnego.

    1.      Rejestr zastawów skarbowych,

    2.      Rejestr podatników,

    3.      Rejestr zaświadczeń,

    4.      Rejestr skarg i wniosków, który – ze względu na fakt, iż zawiera dane osobowe skarżących i wnioskodawców – nie podlega udostępnieniu.

     

    Składnica Akt: udostępnianie dokumentacji ze składnicy akt osobom spoza Urzędu Skarbowego odbywa się za zezwoleniem Naczelnika Urzędu lub osoby przez niego upoważnionej w pomieszczeniu biurowym składnicy w obecności pracownika prowadzącego składnicę.

    Zasady prowadzenia przez Urząd Skarbowy rejestrów, ewidencji, składnicy akt regulują poniższe przepisy:

    1.      Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe (Dz. U z 2015 poz. 2355 ze zmianami),

    2.      Ustawa z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 869 ze zmianami),

    3.      Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 201 ze zmianami),

    4.      Zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej izb administracji skarbowej, urzędów skarbowych i urzędów celno – skarbowych oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego izb administracji skarbowej (tekst jednolity: Dz. Urz. Min. Roz. i Fin. poz. 43),

    5.      Załącznik do  Zarządzenia Nr 8/2017  Dyrektora Izby Administracji  Skarbowej w Zielonej Górze z dnia  7 marca 2017 r. w sprawie nadania Regulaminu organizacyjnego Urzędu Skarbowego w Nowej Soli.

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 04.11.2014 Data publikacji: 04.11.2014 15:10 Data ostatniej modyfikacji: 02.03.2018 11:14
    Autor: Naczelnik Urzędu Skarbowego w Nowej Soli Osoba publikująca: Marcin Bunikiewicz Osoba modyfikująca: Marek Czerkies
    Rejestr zmian