«Powrót

Lubuska KAS oceniona przez podatników

Lubuska KAS oceniona przez podatników

Lubuska KAS oceniona przez podatników

3 buźki smutna, obojętna i uśmiechnięta
napisy umów dogodny termin na podatki.gov.pl zadbaj o swoją wygodę i bezpieczeństwo
pani siedzi przy biurku i wypełnia druk ankiety
pokazane dwie damski dłonie wskazujące na wykres kołowy na formularzu ankietowym
  • Lubuszanie załatwiający swoje sprawy w urzędach skarbowych są zadowoleni i usatysfakcjonowani ze sposobu i jakości obsługi  
  • Tak wynika z internetowych badań ankietowych przeprowadzonych wśród klientów w ramach programu „ Klient w centrum uwagi KAS"
  • Elektroniczne ankiety, w których można wyrazić swoją opinię otrzymują podatnicy, którzy korzystają z systemu umawiania wizyt w urzędach skarbowych.

W ramach programu „Klient w centrum uwagi KAS" Krajowa Administracja Skarbowa prowadzi od kwietnia w całym kraju internetowe badanie ankietowe wśród osób odwiedzających urzędy skarbowe.

Co i dlaczego badamy?

Realizacja badania jest możliwa dzięki uruchomionemu w ubiegłym roku systemowi umawiania wizyt w urzędach skarbowych.

Jak podkreśla Adam Andrzejewski Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze ankiety wypełnione przez klientów umawiających wizytę w urzędzie są cennym źródłem informacji o tym czego oczekują od pracowników KAS, na co zwracają uwagę podczas wizyty i jak oceniają pracowników. Pytania zawarte w ankiecie dotyczą też emocji i wysiłku, jaki podatnik musiał włożyć w załatwienie swojej sprawy. W ankiecie jest też miejsce na komentarz klienta dotyczący najlepszych i najgorszych aspektów wizyty.

Jak lubuską KAS oceniają klienci urzędów skarbowych?

W badaniach opieramy się na pięciu głównych wskaźnikach:

  • Satysfakcji – czyli zadowoleniu, przyjemności z wizyty, załatwionej sprawy. W województwie lubuskim wyniósł on 72 proc.
  • Polecenia (rekomendacji) – to procent klientów którzy poleciliby obsługę przez danego pracownika znajomym lub rodzinie. W województwie lubuskim wyniósł on 74 proc.
  • Braku wysiłku – jest to procent klientów oceniający załatwienie sprawy szybko, łatwo i skutecznie. W województwie lubuskim wy-niósł on 68 proc.
  • Pozytywnych emocji – procent klientów mających pozytywne emocje związane z wizytą w US, którzy są zadowoleni i usatysfakcjonowani. W województwie lubuskim wyniósł on 80 proc.
  • Skuteczności pierwszego kontaktu – procent spraw załatwionych podczas pierwszej wizyty w US. W województwie lubuskim wy-niósł on 73 proc.

Kto może wziąć udział w badaniu

Badanie prowadzimy cały czas. Może w nim wziąć udział każda osoba, która umówiła wizytę poprzez usługę „ Umów wizytę w US" (link otwiera nowe okno w tym samym serwisie). Link do opracowanej przez specjalistów ankiety internetowej wysyła naczelnik urzędu skarbowego na adres e-mail, który klient podał podczas umawiania wizyty w urzędzie. Ankieta jest anonimowa i dobrowolna.

Usługa „Umów wizytę w urzędzie skarbowym"

Klienci KAS wiele spraw w urzędzie skarbowym mogą załatwić bez wychodzenia z domu, na podatki.gov.pl (link otwiera okno w innym serwisie) lub telefonicznie. Dla tych podatników, którzy jednak z jakichś powodów potrzebują wizyty w urzędzie udostępniliśmy w listopadzie ubiegłego roku usługę „Umów wizytę w urzędzie skarbowym". Jej głównym celem jest poprawienie komfortu załatwiania spraw, a podczas pandemii jest nim także zwiększenie bezpieczeństwa klientów i pracowników.

Najszybszym i najłatwiejszym sposobem umówienia wizyty jest rezerwacja za pomocą elektronicznego formularza (link otwiera okno w innym serwisie) dostępnego na stronie podatki.gov.pl . Wystarczy wskazać konkretny urząd w którym chcemy załatwić sprawę, następnie wybrać dogodny dzień i godzinę. Umożliwia to szybkie i komfortowe załatwienie spraw, bez konieczności stania w kolejkach i z zachowaniem środków ostrożności.

O badaniu ankietowym (link otwiera nowe okno w innym serwisie plik mp3. 1640 kb) mówi Ewa Markowicz rzecznik Izby Administracji Skarbowej w zielonej Górze