Obsługa osób niesłyszących i niedosłyszących

Obsługa osób niesłyszących i niedosłyszących

Obsługa osób niesłyszących i niedosłyszących

Logo osób niesłyszących i mających problem w komunikowaniu się

Informacja dla osób niesłyszących i mających problem w komunikowaniu się.

Osoby uprawnione, tj. osoby mające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się i wymagające w związku z tym wsparcia w kontaktach z organami administracji publicznej, mogą korzystać z pomocy przy załatwianiu spraw w Drugim Urzędzie Skarbowym w Zielonej Górze poprzez wykorzystanie środków wspierających komunikowanie się w szczególności poprzez wysyłanie korespondencji na adres:

Osoba uprawniona ma prawo do skorzystania z pomocy osoby przybranej, tj. osoby która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w organie administracji publicznej.

Aby skorzystać z pośrednictwa tego pracownika prosimy o powiadomienie Naczelnika Drugiego Urzędu Skarbowego w Zielonej Górze (pisemnie, mailem lub faksem) trzy dni przed planowanym terminem załatwienia sprawy. W powiadomieniu należy podać:

  • imię i nazwisko osoby zainteresowanej,
  • propozycje terminu wizyty w Drugim Urzędzie Skarbowym w Zielonej Górze,
  • krótkie określenie czego dotyczy sprawa,
  • kontakt zwrotny, gdzie ma być przesłana informacja, dotycząca spotkania.

W przypadku zgłoszeń przesłanych w dni wolne od pracy będą one rejestrowane w pierwszy dzień roboczy po dniu otrzymania zgłoszenia.

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011r. nr 209, poz 1243 ze zm.).

 

Logo osób niepełnosprawnych ruchowo

Informacja dla osób niepełnosprawnych ruchowo.

Biurowce przy ul. Dr Pieniężnego 24 są częściowo dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych:

Biurowce przy ul. Dr Pieniężnego 24 są częściowo dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych:

  • drzwi wejściowe do budynku XI kondygnacyjnego są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego,
  • Centrum Obsługi usytuowane jest na wysokim parterze. Dla osób na wózkach wyznaczona jest wewnątrz ścieżka prowadząca do windy. Po wyjściu z windy na poziomie 0, Centrum Obsługi znajduje się po lewej stronie. Centrum Obsługi obsługuje podatników Pierwszego i Drugiego Urzędu Skarbowego w Zielonej Górze.
  • budynek wyposażony jest w windę umożliwiającą – w razie wystąpienia takiej potrzeby – osobom poruszającym się na wózkach dostęp do pomieszczeń na piętrach,
  • na parterze w budynku pięciokondygnacyjnym (budynek Lubuskiego Urzędu Skarbowego połączony z budynkiem Drugiego Urzędu Skarbowego łącznikiem) znajduje się pomieszczenie higieniczno-sanitarne dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych.

Stanowiska pracy nie są dostosowane do potrzeb osób niedowidzących, niewidomych oraz niesłyszących i głuchoniemych.

Pliki do pobrania

Wniosek o dostęp do usługi tłumacza języka migowego.pdf ( 28 KB )

Szczegółowe informacje o dostępności architektonicznej budynków izby dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się w zakładce: dostępność architektoniczna (link otwiera okno w tym samym serwisie).

bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 30.09.2020 Data publikacji: 05.11.2014 13:12 Data ostatniej modyfikacji: 07.09.2023 08:29
Autor: Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego w Zielonej Górze Osoba publikująca: Karol Widła Osoba modyfikująca: Natasza Wiśniewska
Rejestr zmian