Deklaracja dostępności cyfrowej strony internetowej Urzędu Skarbowego we Wschowie

    Deklaracja dostępności cyfrowej strony internetowej Urzędu Skarbowego we Wschowie

    Deklaracja dostępności cyfrowej strony internetowej Urzędu Skarbowego we Wschowie

    Deklaracja dostępności cyfrowej strony internetowej Urzędu Skarbowego we Wschowie

    Urząd Skarbowy we Wschowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej cyfrowej strony internetowej Urzędu Skarbowego we Wschowie.

    • Data publikacji strony internetowej:
    • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

    Status pod względem zgodności z ustawą

    Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

    Treści niedostępne

    • 1. mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
    • pochodzą z różnych źródeł,
    • są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
    • opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
    • posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji – np. pliki udostępniane są dla programistów i opisują schemat dokumentów,
    • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
    • 2. niektóre treści zostały opublikowane w serwisie z grafikami, które zawierają tekst, ponieważ treść na grafice była niezbędna do skutecznej komunikacji danego zagadnienia,
    • 3. niektóre treści zostały opublikowane w serwisie z wykresami w postaci graficznej, ale dołączono do nich pliki Excel lub Word zawierające dane w postaci alternatywnej,
    • 4. niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą również nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
    • 5. mogą zdarzyć się sporadyczne sytuacje, w których zdjęcia, grafiki nie mają opisów alternatywnych,
    • 6. niektóre elementy serwisu posiadają zbyt niski kontrast,
    • 7. po zmniejszeniu zawartości strony, strona nie mieści się w całości w oknie przeglądarki; istnieje konieczność przewijania w poziomie i poziomie,
    • 8. brak możliwości zmiany odstępu między wierszami, akapitami, słowami i literami,
    • 9. zdarzają się elementy strony, po których poruszanie się klawiaturą jest utrudnione;
    • 10. występują błędy parsowania

    Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

    • Deklarację sporządzono dnia:
    • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

    Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

    Informacje zwrotne i dane kontaktowe

    • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Krzysztof Milewicz.
    • E-mail: krzysztof.milewicz@mf.gov.pl
    • Telefon: +48 660 558 083

    Każdy ma prawo:

    • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
    • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
    • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

    Żądanie musi zawierać:

    • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
    • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
    • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

    Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

    Skargi i odwołania

    Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

    • Organ nadzorujący: Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Zielonej Górze
    • Adres: ul. Generała Władysława Sikorskiego 2, 65-454 Zielona Góra
    • E-mail: ias.zielonagora@mf.gov.pl
    • Telefon: +48 660 557 001

    Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

    Dostępność architektoniczna

    Szczegółowe informacje dotyczące dostępności architektonicznej budynku Urzędu Skarbowego we Wschowie znajdują się w zakładce Informacja dla osób niepełnosprawnych/Informacja dla osób niepełnosprawnych ruchowo.

    Ponadto w związku z ustawą o języku migowym i innych środkach wspierających komunikowanie się Urząd Skarbowy we Wschowie umożliwił osobom niesłyszącym lub słabo słyszącym możliwość skontaktowania się z urzędem.

    Więcej informacji o na ten temat można znaleźć na stronie internetowej Urzędu Skarbowego we Wschowie - Informacja dla osób niepełnosprawnych/ Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących.

    Informacje dodatkowe

    Ułatwienia

    Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

    Inne informacje i oświadczenia

    Wszystkie filmy, które nie zawierają audiodeskrypcji mają deskrypcję (transkrypt) tekstowy.

    Izba Administracji Skarbowej w Zielonej Górze dokłada wszelkich starań aby strona internetowa izby była dostępna dla jak największej grupy użytkowników bez względu na wiek, poziom sprawności, używaną technologię i oprogramowanie.

    Jesteśmy świadomi tego, że dostępność jest procesem, nad którym pracujemy każdego dnia.

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 19.03.2024 Data publikacji: 30.03.2023 11:03 Data ostatniej modyfikacji: 19.03.2024 10:18
    Autor: Krzysztof Milewicz, koordynator dostępności w US we Wschowie Osoba publikująca: Beata Downar-Zapolska Osoba modyfikująca: Natasza Wiśniewska
    Rejestr zmian