«Powrót

Stan spraw załatwionych w Lubuskim Urzędzie Celno-Skarbowym w Gorzowie Wielkopolskim w 2019 r.

Stan spraw załatwionych w Lubuskim Urzędzie Celno-Skarbowym w Gorzowie Wielkopolskim w 2019 r.

Stan spraw załatwionych w Lubuskim Urzędzie Celno-Skarbowym w Gorzowie Wielkopolskim w 2019 r.

1. W zakresie zwalczania przestępczości ekonomicznej.

Liczba ujawnień w toku przeprowadzonych kontroli:

  • papierosy: 28,
  • tytoń: 63,
  • susz tytoniowy: 6,
  • alkohol: 2,
  • narkotyki: 1, 
  • własności intelektualne (obuwie, odzież, perfumy, ręczniki, kosmetyki, okulary): 12,
  • olej smarowy, napędowy, opałowy w pojemnikach typu mauser:   4,
  • odpady  (mieszanina odpadów komunalnych): 2,
  • kradzież z terytorium DE (skradziona naczepa oraz towar różnej jakości: miksery, ekspresy do kawy, żelazka, piły łańcuchowe itp.): 2,
  • hazard (automaty): 20.

Liczba nałożonych mandatów karnych: 21. 

Liczba sporządzonych protokołów w transporcie drogowym: 29.

Liczba ujawnionych  przypadków nielegalnego przekroczenia granicy przez cudzoziemców: 2.

Liczba przeprowadzonych wspólnych działań z funkcjonariuszami niemieckiej administracji celnej w zakresie współpracy międzynarodowej przeprowadzano: 19.

2. W zakresie kontroli rynku.

Liczba ujawnień w toku kontroli:

  • papierosy bez banderol: 15,
  • tytoń bez banderol: 12,
  • alkohol etylowy bez banderol: 5
  • nieprawidłowości dotyczące oznaczania wyrobów znakami akcyzy: 
  1. papierosy oznaczone banderolami które utraciły ważność: 32 ujawnienia,
  2. tytoń oznaczony banderolami które utraciły ważność: 6 ujawnień,
  3. wyroby spirytusowe z uszkodzonymi, nieprawidłowo umieszczonymi banderolami, banderolami niewłaściwymi, zagubionymi banderolami: 2 ujawnienia,
  4. wyroby winiarskie z uszkodzonymi, nieprawidłowo umieszczonymi banderolami, banderolami niewłaściwymi, zagubionymi banderolami: 7 ujawnień.
  5. (w wyniku ww. nieprawidłowości wystawiono 32 mandaty karne).
  • własność intelektualna: 1,
  • niespełnianie przez ON wymogów rozporządzenia w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych: 16,
  • ON niewiadomego pochodzenia: 3,
  • użycie oleju opałowego do napędu pojazdów silnikowych: 1,
  • nieprawidłowości dotyczące infrastruktury w obrocie paliwami: 7,
  • obrót paliwami ciekłymi (gaz LPG) bez koncesji: 1,
  • niezgłoszenie czynności produkcyjnych w winiarni: 1,

Liczba wystawionych mandatów w zakresie nieprawidłowości dotyczącej rejestrowania sprzedaży za pomocą kas fiskalnych i ewidencji: 417 . 

Liczba przeprowadzonych działań w zakresie kontroli nielegalnego urządzania gier na automatach: 115.

Nadzorowanie działalność podmiotów:
1) prowadzących produkcję:

  • alkoholu etylowego: 5 składów podatkowych (gorzelnie),
  • napojów alkoholowych: 1 skład podatkowy, wytwórnia wódek – kontrola stała,
  • wina, piwa i nalewek poza składem podatkowym: 37 podmiotów,
  • piwa w składzie podatkowym: 3 składy podatkowe,
  • gazu płynnego: 6 składów podatkowych;
    2) dokonujących magazynowania i obrotu:
  •  produktami rafinacji ropy naftowej: 2 składy podatkowe – bazy paliw,
    3) zarejestrowanych odbiorców:
  • napojów alkoholowych: 11 podmiotów,
  • wyrobów ropopochodnych: 2 podmioty;
    4) podmiotów pośredniczących:
  • dostarczających podmiotom zużywającym produkty rafinacji ropy naftowej: 4 podmioty;
    5) kopalnia ropy naftowej: 1 podmiot;
    6) zużywających alkohol etylowy: 9 podmiotów;
    7) kasyno gry: 1 podmiot;
    8) salony gier na automatach: 8 salonów.

3. W zakresie kontroli SENT.

Liczba kontroli SENT drogowych i kolejowych: 76147, w tym:

  • wyroby energetyczne: 2810,
  • alkohol: 652,
  • susz tytoniowy: 510,
  • olej roślinny: 2059,
  • przewóz towarów innych: 55044,
  • przewóz bez ładunku: 14762,
  • odpady: 90,
  • kontrole w ruchu kolejowym (alkohol metylowy, produkty paliwowe): 220.

Liczba wystawionych mandatów: 50.

Zastosowane środki ograniczające możliwość wystąpienia ryzyka związanego z realizowanym przewozem towarów, w tym:

  • liczba wydanych decyzje o zarządzeniu konwoju: 2,
  • liczba pobranych próbek towaru: 87,
  • liczba założonych zamknięcia urzędowego: 261.

Liczba ujawnienia prowadzenia pojazdów ciężarowych bez ważnych badań technicznych ciągnika bądź naczepy oraz braku licencji na przewóz towarów: 26 przypadków.

4. W zakresie kontroli celno-skarbowych, postępowań podatkowych i postępowań kontrolnych.

Liczba przeprowadzonych:

  • postępowań kontrolnych (wszczętych przed dniem 01.03.2017 r. na podstawie przepisów ustawy o kontroli skarbowej): 30,
  • kontroli celno-skarbowych (w zakresie przestrzegania przepisów prawa podatkowego w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy Ordynacja podatkowa): 83,
  • postępowań podatkowych (z przekształcenia kontroli celno-skarbowych): 35.

Liczba blokady rachunków: 10 podmiotów.

Liczba zablokowanych rachunków: 37.

5. W zakresie pozostałego orzecznictwa w I Instancji.

Liczba spraw w ramach organu I Instancji: 22672. 

Liczba załatwionych spraw: 20651.

Przeznaczenia celne:

  • liczba spraw: 22058,
  • liczba wydanych decyzji/postanowień: 3561,
  • sprawy załatwione w innym trybie: 16727.

Postępowania w zakresie wymierzenia kary administracyjnej na podstawie przepisów o transporcie drogowym: 

  • liczba spraw: 67,
  • liczba wydanych decyzji/postanowień: 47,
  • sprawy załatwione w innym trybie: 1.

Postępowania w zakresie wymierzenia kary administracyjnej na podstawie przepisów o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów SENT:

  • liczba spraw: 547,
  • liczba wydanych decyzji/postanowień: 229,
  • sprawy załatwione w innym trybie: 86.

6. W zakresie obsługi przedsiębiorców.

Liczba obsłużonych zgłoszeń w Centrum Urzędowego Dokonywania Odpraw Celnych:

  • Import AIS: 47933 zgłoszeń, 81659 pozycji,
  • Import CELINA: 1853 zgłoszeń: 6303 pozycji,
  • Eksport AES: 77797 zgłoszeń, 2922354 pozycji, 
  • Eksport AES – ZWA: 48226 zgłoszeń, 
  • Tranzyt otwarte NCTS2: 26881 zgłoszeń, w tym TIR: 24223, 
  • Tranzyt zakończone NCTS2: 1005 zakończone.
bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 28.02.2020 Data publikacji: 27.07.2022 11:49 Data ostatniej modyfikacji: 27.07.2022 11:49
Autor: Dorota Śliwińska, Dział Wsparcia Osoba publikująca: Beata Downar-Zapolska Osoba modyfikująca: Beata Downar-Zapolska
Rejestr zmian