«Powrót

Stan spraw załatwionych w Lubuskim Urzędzie Celno-Skarbowym w Gorzowie Wielkopolskim w 2021 r.

Stan spraw załatwionych w Lubuskim Urzędzie Celno-Skarbowym w Gorzowie Wielkopolskim w 2021 r.

Stan spraw załatwionych w Lubuskim Urzędzie Celno-Skarbowym w Gorzowie Wielkopolskim w 2021 r.

  1. W zakresie zwalczania przestępczości ekonomicznej.

Liczba ujawnień w toku przeprowadzonych kontroli:

  • papierosy: 4,
  • tytoń: 191,
  • susz tytoniowy: 7,
  • narkotyki: 9,
  • własności intelektualne: 10,
  • odpady: 1,
  • hazard (automaty):7,
  • kradzieży przedmiotów: 1,
  • SENT: 4,
  • kontenerów w procedurze 4200: 2.

Liczba:

  • nałożonych mandatów karnych: 35,
  • sporządzonych protokołów w transporcie drogowym: 30,
  • doprowadzeni osób zatrzymanych: 77,
  • realizacji i konwoi na terenie całego kraju: 286.
  1. W zakresie kontroli rynku.

Liczba ujawnień w toku kontroli:

  • papierosy bez banderol: 4,
  • tytoń bez banderol: 8,
  • wyroby spirytusowe bez kontroli: 2,
  • nieprawidłowości dotyczące oznaczania wyrobów znakami akcyzy: papierosy oznaczone banderolami które utraciły ważność: 21 ujawnień, tytoń oznaczony banderolami które utraciły ważność: 5 ujawnień, płyn do papierosów elektronicznych bez banderol: 679 opakowań

(w wyniku tych nieprawidłowości wystawiono 23 mandaty karne),

  • nieprawidłowości dotyczące infrastruktury w obrocie paliwami: 27,
  • ON niewiadomego pochodzenia: 1,
  • użycie oleju opałowego do napędu pojazdu silnikowego: 1,:
  • napełnienie butli gazem bez urzędowego sprawdzenia – 1 przypadek.

Liczba:

  • wystawionych mandatów w zakresie nieprawidłowości dotyczącej rejestrowania sprzedaży za pomocą kas fiskalnych i ewidencji: 316,
  • przeprowadzonych działań w zakresie kontroli nielegalnego urządzania gier na automatach: 31.

Nadzorowanie działalność podmiotów:

  1. prowadzących produkcję:
  • alkoholu etylowego: 5 składów podatkowych (gorzelnie),
  • napojów alkoholowych: 1 skład podatkowy, wytwórnia wódek – kontrola stała,
  • wina, piwa i nalewek poza składem podatkowym: 47 podmiotów,
  • piwa w składzie podatkowym: 3 składy podatkowe,
  • gazu płynnego: 7 składów podatkowych,
  • płynu do e-papierosów – 1 skład podatkowy;
  1. dokonujących magazynowania i obrotu:
  • produktami rafinacji ropy naftowej: 5 składów podatkowych – bazy paliw;
  1. zarejestrowanych odbiorców:
  • napojów alkoholowych: 9 podmiotów,
  • wyrobów ropopochodnych: 2 podmioty;
  1. podmiotów pośredniczących:
  • dostarczających podmiotom zużywającym produkty rafinacji ropy naftowej: 4 podmioty;
  1. kopalnia ropy naftowej: 1 podmiot;
  2. zużywających alkohol etylowy: 9 podmiotów;
  3. kasyno gry: 1 podmiot;
  4. salony gier na automatach: 28 salonów.

3.   W zakresie kontroli SENT.

Liczba kontroli SENT drogowych i kolejowych: 94674, w tym:

  • wyroby energetyczne: 4898,
  • alkohol: 643,
  • oleje roślinne – 1933,
  • susz tytoniowy - 201 ( w tym 1 nielegalny transport bez zgłoszenia w systemie SENT),
  • pusty przewóz – 421,
  • inne towary –  5548,
  • odpady – 287 (w tym 15 nielegalnych transgraniczne przemieszczenia),
  • kontrola w ruchu kolejowym – 77,
  • pozostałe kontrole: 80666 (bez rejestracji w systemie kontrola).

Liczba wystawionych mandatów: 168.

Zastosowane środki ograniczające możliwość wystąpienia ryzyka związanego z realizowanym przewozem towarów, w tym:

  • liczba nałożonych zamknięć urzędowych na kontrolowany transport: 2,
  • liczba pobranych próbek towaru, w celu ustalenia tożsamości towaru: 20.

Liczba kontroli w zakresie czasu pracy kierowców: 11, w tym 1 kontrola wynikowa, gdzie stwierdzono 7 naruszeń.

W ramach prowadzonej akcji „SIEĆ" dotyczącej kontroli i rodzaju paliwa w zbiorniku pojazdu pobrano i skontrolowano 21 próbek.

W ramach operacji pod hasłem „LAWETA" skontrolowano 45 pojazdów przywożonych z zagranicy na lawetach.

Ponadto zatrzymano 60 dowodów rejestracyjnych pojazdów ciężarowych w związku z brakiem aktualnych badań technicznych.

Zakres wspólnych działań z innymi służbami:

  • wspólne patrole kontrolne z lokalną Policją ukierunkowane na pomiar prędkości oraz kontrolę towarów podlegających ustawie o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów oraz obrotu olejami opałowymi,
  • wspólne akcje kontrolne z Policją, Inspekcją Transportu Drogowego, Strażą Graniczną i Wojewódzkim Inspektoratem Ochrony Środowiska w ramach kontroli transgranicznego przemieszczania odpadów.

4.   W zakresie kontroli celno-skarbowych, postępowań podatkowych i postępowań kontrolnych.

Liczba zakończonych:

  • postępowań kontrolnych: 1 (ostatnie z wszczętych przed dniem 01.03.2017 r. na podstawie przepisów ustawy o kontroli skarbowej),
  • kontroli celno-skarbowych: 106, w tym: 105 w zakresie przestrzegania przepisów prawa podatkowego w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy Ordynacja podatkowa i 1 w zakresie wywiązywania się z obowiązków wynikających z ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
  • postępowań podatkowych: 54, w tym: 49 z przekształcenia kontroli celno-skarbowych i 5 przekazanych z innych komórek Urzędu oraz z urzędu skarbowego,
  • postępowań podatkowych II instancyjne wynikających z wpływających odwołani od decyzji I instancji: 34.

STIR

W efekcie działań LUCS zastosowano blokady środków pieniężnych na 54 rachunkach posiadanych przez 13 podmiotów. Wobec podmiotów wszczęto kontrole celno-skarbowe oraz postępowania przygotowawcze prowadzone pod nadzorem prokuratury. Blokady były realizowane we współpracy z Ministerstwem Finansów.

5.   W zakresie pozostałego orzecznictwa w I Instancji.

Liczba spraw w ramach organu I Instancji w 2021 r.: 22911.

Liczba załatwionych spraw w 2021 r. w drodze decyzji administracyjnej, postanowień, postanowień i w innym trybie: 22652.

Wyszczególnienie:

  1. przeznaczenia celne:
  • liczba spraw - 22406,
  • liczba wydanych decyzji/postanowień - 5075,
  • sprawy załatwione w innym trybie – 17223;
  1. postępowania w zakresie wymierzenia kary administracyjnej na podstawie przepisów o transporcie drogowym:     
  • liczba spraw - 137,
  • liczba wydanych decyzji/postanowień - 62,
  • sprawy załatwione w innym trybie – 0;
  1. postępowania w zakresie wymierzenia kary administracyjnej na podstawie przepisów o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów SENT:
  • liczba spraw – 368, w tym wpływ 66 spraw w 2020 roku,
  • liczba wydanych decyzji/postanowień - 172,
  • sprawy załatwione w innym trybie - 120.

Liczba zakończonych postępowań w zakresie wymierzenia kary administracyjnej na podstawie przepisów o grach hazardowych w 2021 r.: 88.

Liczba wydanych decyzji nakładających kary pieniężne: 44.

6.   W zakresie obsługi przedsiębiorców.

Liczba obsłużonych zgłoszeń w Centrum Urzędowego Dokonywania Odpraw Celnych:

  • Import AIS – 55763 zgłoszeń – 141306 pozycji,
  • Eksport AES – 159430 zgłoszeń – 1463584 pozycji,
  • Eksport AES – ZWA – 50416 zgłoszeń,
  • Tranzyt otwarte NCTS2 – 21967 zgłoszeń w tym TIR – 13144,
  • Tranzyt zakończone NCTS2 – 39785 zakończone.
bip

Informacje o publikacji dokumentu

 
Data utworzenia: 27.07.2022 Data publikacji: 27.07.2022 11:59 Data ostatniej modyfikacji: 27.07.2022 11:59
Autor: Dorota Śliwińska, Dział Wsparcia Osoba publikująca: Beata Downar-Zapolska Osoba modyfikująca: Beata Downar-Zapolska
Rejestr zmian